Klachtenregeling

Uw fysiotherapeut zal zijn best doen om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut. Of dat u ontevreden bent over de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat. Dan is het goed om uw klacht of ontevredenheid kenbaar te maken via de klachtenregeling. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

Maak uw klacht bespreekbaar

Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut. Als u dit moeilijk vindt of u vindt geen gehoor bij uw fysiotherapeut, kunt u uw klacht bespreken met de klachtenfunctionaris binnen de praktijk. Bij Rembrandt Fysiotherapie en Revalidatie is dat José van Leeuwen. Zij is opgeleid tot klachtenfunctionaris in de zorg. U kunt uw klacht met haar bespreken. Zij kan u onder andere helpen bij het op papier te zetten van uw klacht. Daarnaast kan zij onderzoeken of er mogelijkheden zijn om de klacht op te lossen.

Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. U kunt altijd iemand meenemen naar het gesprek, bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders die u vertrouwt

Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang. Bij Zorgbelang kunt u ook een probleem melden in plaats van meteen een klacht in te dienen.

Zoekt u een andere oplossing? Download dan onze klachtenregeling of maak meteen een melding van uw klacht door middel van het meldingsformulier.